اثرات مثبت اینترنت بر سبک زندگی
نوشته شده توسط : alipour

کسانی را که از اینترنت استفاده می کنند، می توانایی به دو گونه تقسیم کرد؛ برخی از افراد گذشته از وارد شدن به اینترنت، انگیزه خویش را مشخص می نمایند و به محض برطرف شدن آن، از اینترنت بیرون می شوند . تیم دیگری که وارد اینترنت می شوند، سوای آن که انگیزه خاصی داشته باشند، به اینترنت روی می آوردند؛ تا ممکن است بتوانند از مشکل ها خود رهایی پیدا کنند . این جور استفاده، سبب ساز می شود که ارتباط شخص با اطرافیانش به تدریج اندک شود .

بعضی از اشخاص آشنا با فضای رسانه معتقدند که در جامعه دینی، می بایست تمدن دینی، رسانه های کارآمد و جدید (مانند اینترنت) را به خدمت خویش درآورد و از آن به تیتر وسیله انتشار معارف و فرهنگ و تمدن خویش به کار گیری کند؛ ولی یک چک مختصر بر روی جامعه اینترنتی ایران، نشان می دهد که موقعیت به نوع ای دیگر است . در حالا حاضر، روز به روز شاهد برنده شدن سبک معاش اینترنتی بر شهروندان اینترنتی هستیم؛ به نوع ای که بعضا از کارشناسان از آن به «گارد گشوده جامعه ایرانی در پیش‌روی اینترنت» تعبیروتفسیر می نمایند .

به طور کلی، کسانی که برای استفاده از رسانه ای نظیر اینترنت، برنامه و آشنایی صحت نداشته باشند، مقهور آن خواهند شد و زیر تأثیر آن، سبک معاش شان هم دستخوش تغییر‌و تحول خواهد شد؛ زیرا ماهواره، اینترنت و وسایل رابطه جمعی در زمان حرفه آوری، کارایی می کنند سبک زندگی و نوع پوشش و کردار مردمان در دهکدة جهانی را تا حد زیادی مشابه هم سازند؛ اما هیچ کس فارغ از پذیرفتن نام و نشان حقیقی و واقعی خود که تحت تأثیر دین، سنت و رسوم کشورش می باشد، نمی تواند به سبک صحیحی از زندگی دست یابد .

طراحی سئو در مشهد

 

ارتقاء کیفیت و کمیت پژوهش ها علمی، نزدیک شدن مردم به یکدیگر، برقراری رابطه صوتی و چهره یی با اقتصادی ترین روش، صرفه جویی در وقت و هزینه و قابلیت دسترسی به جدیدترین مباحث علمی روز، از گزاره مزایای استفاده از اینترنت می باشند .

1 .
تبدیل عالم به دهکده جهانی
تولید تغییرات گسترده جهانی بعد از آن از صورت گیری اینترنت، بسیاری را به این اعتقاد رسانده که اینترنت، برهان بخش اعظمی از تغییرات فرهنگی و فنی در حوزه های متعدد زندگی روزمره میباشد .

2 .
آموزش و پژوهش اینترنتی شکی نمی باشد که وب با ظرفیت های مو جود در آن، با کنار گذاشتن محدودیت های زمانی و مکانی و با امکان به کار گیری از تمام قالب های سمعی و بصری موجود، می تواند نظام یادگیری را متحول سازد .

امروزه یکی از رایج ترین کاربردهای اینترنت، استعمال از آن جهت فراگیری و پژوهش می باشد . تعداد بسیار مدارس و مرکزها عالی آموزشی، دانش کده ها و دانشگاه های اینترنتی در کنار پژوهشکده ها و پژوهشگاه ها و مرکز ها تحقیقاتی، ابلاغ گر این مورد می‌باشد .

3 .
شهروند الکترونیکی «ارائه خدمات ارتباطی»، کارکرد پرمصرف و کلیدی اینترنت میباشد و یک عدد یکی، از دست اندرکاران اساسی جذب و عشق و علاقه مند شدن اشخاص به اینترنت می‌باشد .

4 .
دولت الکترونیک مفهوم دیگری که در تعیین سبک معاش تأثیر مهمی دارد، «دولت الکترونیک» است که به کارگیری از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی، به خواسته ارائه سرویس ها دولتی، به چهره به هنگام و مستقیم به شهروندان می باشد . دولت الکترونیک به اشخاص وام ها لازم را جهت دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی و زمان های گسترده خیس را برای مشارکت در برنامه ها در اختیار اشخاص قرار می دهد .

5 .
اقتصاد و تجارت الکترونیک اینترنت هزاران شغل برای کارکنان صنعت های رسانه ای آماده ساخته و به فیس غیرمستقیم برای میلیون ها خانواده دیگر، شرایطی را فراهم کرده است؛ تا معاش خودشان را از روش عمل های مربوط به اینترنت، تأمین نمایند .

ب .
اثرات منفی وب بر سبک زندگی وب توانسته میباشد بعد ها جدید ای به سبک زندگی بدهد . هر یکسری به کارگیری از آن توانسته هست بسیاری از مشکلات جان دار در زندگی را حل نماید، اما نسل بشر را مبتلا مشکلات متعددی کرده است؛ اما تأثیر حرفه آوری اینترنت در این زمینه، بدون واسطه نیست و بیشتر تابع جور به کار گیری از آن و هم بسته به متغیرهای سن، جنس، تحصیلات و غیره است؛ مشکلاتی مثل استفاده تفریحی و غیرعلمی، دسترسی به مسائل غیر اخلاقی، عدم وجود محدودیت در به کار گیری برای قشرهای گوناگون و . . . .

1 .
تبدیل وب به ارزش امروزه با تعابیری همچون «اینترنت، بخشی از لاینفک معاش بشر است» و «به کسی که وب بلد نباشد، بی سواد می گویند» و «دنیا، دنیای اینترنت و کامپیوتر است» روبه رو هستیم . هر یک سری این کلمه ها به نوعی بیان گر عمومی شدن اینترنت می باشند، البته اجباری جامعه را به سمتی سوق می دهند که عاقبت ابزاری همچون وب را به تیتر یک قیمت بپذیرد .

این جور کردار با اینترنت، به جای این که شخص مستمند به آن را با آن مشغول سازد، نوعی احساس نیاز کاذب در وی به وجود می آورد . بنابراین، کسانی که شاید مخاطب حقیقی وواقعی این رسانه نباشند هم جذب حواشی آن می شوند و در سود . به شخصیت و ساختار فکری و رفتارها و کنش های اجتماعی آن‌ها لطمه وارد می شود .

2 .
قبض و بسط باورها پژوهش ها مؤید نظرها کارشناسان مذهبی در خصوص تأثیر منفی اینترنت بر باورها و نام و نشان فرهنگی جوانان جامعه می باشد .

این مورد نشان دهنده این است که تأثیر نهادهایی چون آیین در نام و نشان دادن به جوانان، در اینترنت، اندک رنگ گردیده است؛ اما نشان دهندة این نیز میباشد که مؤلفه های نام‌و‌نشان یابی جوان ها در رسانه اینترنت، بیرون از ارزیابی مراجع فقهی و ساختارهای قانونی متولی چک بر آن می‌باشد و بی شک تداوم این اندک رنگ بودن تأثیر مراجع فقهی در اینترنت، منجر به شکل گیری نسلی از جوان ها خواهد شد که دین در معاش آن‌ها کمترین نقش را خواهد داشت .

متأسفانه اکثر وقت ها برنامه های اجرا گردیده در اینترنت، به ویژه در زمینه های فرهنگی و اجتماعی، بدون مطالعه مخاطبین و سوای توجه به موقعیت علمی و فرهنگی آن ها تدارک چشم شده می‌باشد .

3 .
افشای اسرار شخصی محققان براین باورند که یکی از کارکردهای دیوانه اینترنت، این میباشد که هراس های معمول در تعاملات اجتماعی را از بین می پیروزی و به همین دلیل، اشخاص در ارتباطات اینترنتی به عدم بازداری شخصی و خودافشاگری برای ایجاد صمیمیت در گیر می شوند . گمنام بودن کاربر اینترنت، یک عدد دیگر از دلایلی می باشد که قابلیت خودافشاگری را در اینترنت، ارتقا می دهد؛ ولی حقیقت این می‌باشد که همواره کسانی هستند که قصد دارند با به دست آوردن اطلاعات شخصی، از این اسرار سوء به کارگیری می نمایند . با یک جست وجوی مختصر در اینترنت، متوجه حجم فراوان زیادی از افراد می شویم که به علت اعتماد به سایر افراد و افشای اسرار فردی شان، خیر صرفا در معاش مجازی، بلکه در فضای حقیقی وواقعی هم در گیر مشکل ها فراوانی گردیده اند .

4 .
بعد از آن خانوادگی نتایج یک تحقیق انجام شده بر روی عده ای از دانشجو یان نشان می دهد که مقدار به کارگیری از وب بر متغیرهای کاهش عمل روزانه، بی اعتمادی والدین نسبت به فرزندان، کاهش ارتباطات فیس به چهره، کناره گیری و کاهش کار های اجتماعی آنان، تأثیر داشته می باشد . علاوه بر این مسئله، استعمال اشتباه از اینترنت، موجب صورت گیری پدیده های ناخوشایندی در زندگی خانواده ها شده میباشد .

5 .
مشکل‌ها فردی در
بُعد فردی، تحولات منفی اینترنت را می بضاعت از جنبة اثرات جسمانی و اثرات کم عقل زیر مورد نظارت قرار داد:
5 .1 .
اثرات جسمی
استفاده مداوم از اینترنت و به اصطلاح نشستن مستمر پشت میز رایانه، موجب ساخت اختلالات جسمانی در اشخاص می شود .

5 .1 .1 .
خلل ها بینایی
فعالیت مداوم با رایانه، سبب تولید پیرچشمی زودرس می شود . 70 درصد گران قدر سالانی که درگیر کار با رایانه هستند، به استدلال نگاه ممتد به ورقه مانیتور و کار طولانی بازه زمانی با رایانه، به علامت ها سندرم بصیرت مبتلا می‌باشند و ولی خردسال ها به دلایل عدم اعتنا به مساله بهداشتی و بی توجهی به پباده سازی صندلی های کامپیوتر جهت آنها، برای ابتلا به این سندرم، مستعدترند .

5 .1 .2 .
صدمات سیستم اسکلتی
60% افرادی که با رایانه فعالیت می کنند، به علت نشستن نامطلوب پشت میز رایانه و عدم استفاده از میز مناسب، دچار مشکل‌ها اسکلتی و عضلانی می شوند .

5 .1 .3 .
چاقی
ارتقا ساعاتی که اشخاص پای تلویزیون و وب صرف می کنند، به ویژه وقتی که بدون توجه، همپا با آن چیزی می خورند، باعث بروز چاقی در آنان می شود .

5 .2 .
اثرات روانی
بخش اعظم مشکل‌ها به وجود آمده با آن گاه خل وچل در کاربران اینترنت، در کاربرانی گزارش شده که به کار گیری جنون آمیزی از این رسانه داشته اند؛ یعنی کاربرانی که حد و مرزی برای به کار گیری از این ابزار نداشته و بدون هیچ برنامه خاصی از آن استعمال کرده اند .

5 .2 .1 .
اعتیاد اینترنتی
تغییر تحول سبک زندگی، به مراد مصرف بازه اکثر در اینترنت، پرهیز از عمل های اساسی زندگی به خواسته صرف وقت اکثر در اینترنت، کاهش روابط اجتماعی، نادیده گرفتن خانواده و دوستان و مشکلات مالی و تحصیلی، بعضی از پیامدهایی هستند که در انتظار معتادان اینترنتی می باشند .

همینطور اشخاص معتاد به اینترنت، اندک رو، خجالتی، دارای مشکل‌ها خواب، تحصیلی، تنهایی و جسمی، دارنده اضطراب و افسردگی و در گیر به خودبیمارپنداری، آلرژی شخصی و پرخاش گری می باشند .





:: برچسب‌ها: سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: